Hvem er vi

Nord Als Rideklub er en forening der har rigtig mange børn og unge som medlemmer. Pt. 140 medlemmer hvoraf ca. 100 er under 25 år. Vi har 36 heste opstaldet på adressen Ryttervej 1 i Nordborg. Klubben råder over 12 elevheste, som er yderst pålidelige. Disse bruges i elevundervisningen og er lejet ud i halvparter.

Vi tilbyder elevundervisning alle ugens dage fra ca. kl. 15.00 til ca. kl. 20.00 (se halplan) Elevundervisning foregår på hold og undervisningen varetages af den daglige leder Jonna Bendorff, som har mange års erfaring inden for faget.

Vi har hold for alle aldre. De helt små starter på miniput holdet, hvor de lærer at strigle og sadle ”deres” hest op. Vi har unge der hjælper de mindste i stalden og trækker dem, hvis de ikke kan ride selv. Alt foregår i en rolig atmosfære, så de mindste får en god start med hestene og ridningen.

De større og mere rutinerede ryttere rider på hold, hvor der er større udfordringer, men hele tiden er den korrekte omgang med hestene og sikkerheden i fokus.

Vi tilbyder også spring undervisning nogle timer i ugen.

Ønsker man enetimer i dressur, er det selvfølgelig også en mulighed. Vi har en del stævneryttere på flere niveauer, som ugentligt rider enetimer hos Jonna.

Sideløbende med elevskolen og hesteholdet har vi brugere fra lokalsamfundet, som har deres gang på rideskolen.

Vi har hver 2. uge besøg af lilleskovens børnehave, specialgruppen, som nyder en ridetur og nærværet med dyrene.

Vi har jævnligt besøg af skubberne og handicappede fra omkringliggende bosteder.

Vi tilbyder ridning for børn med særlige behov bla. I samarbejde med Broen.

Vi har af flere omgange, haft børn med problemer i praktik en dag om ugen i længere perioder.

Vi er en klub der favner bredt og er dybt forankret i lokal samfundet, hos os er der plads til alle. Vi mener, at alle skal have mulighed for, at dyrke ridesporten, uanset hvilket socialt eller økonomisk samfundslag man kommer fra.